Ще на початку століття білий колір одягу дозволяв людині у темний час доби бути помітнішою на дорозі. Але сьогодні світ має інше рішення – і це світловідбиваюча тканина.
У більшості випадків рефлектив асоціюється з одягом для службовців і робітників на небезпечних ділянках і виробництвах. Вперше експеримент зі світловідбиваючою тканиною провели у 1964 році. Тоді працівники залізничних служб в Шотландії отримали спецформу, мета якої була знизити кількість ДТП. Це нововведення стало вдалим – і у всьому світі з'явилися жилети зі сітловідбиваючими елементами і стійкою асоціацію: "рефлектив – одяг робочих". Проте останні два десятиліття людство змінює своє ставлення до процесів життєдіяльності й починає відчувати відповідальність за будь-які дії суспільства. Ці зміни торкнулись й fashion сфери. Дизайнери та бренди розпочали ціннісний пошук соціальної складової у своїй роботі.
З 2004 року тема безпеки людини стала провідною у колекціях відомих світових брендів. Так в одязі Alexander McQueen, Karl Lagerfeld, Maison Margiela, Prada, Balenciaga, Calvin Klein, Yeezy з'явився рефлектив. А американський бренд Jordan розробив навіть рефлективні кросівки (Jordan Melo M11 мають спеціальне покриття, що дозволяє збільшити їх видимість у темряві). Крім того, молоді дизайнери також почали замислюватись над безпечною модою. У 2019 році соліст групи "One Direction" Ліам Пейн спільно з брендом Hugo випустив капсулу одягу зі cвітловідбиваючими стрічками.
Технологічно cвітловідбиваюча тканина має тисячі крихітних скляних кульок, які заломлюють світло. Ці кульки діють як дзеркало, що відбиває світло назад до першоджерела. Коли світло потрапляє у скляні кульки – одяг та аксесуари стають помітними навіть у найтемніший час доби. До того ж світловідбиваючі матеріали є стійкими до чистки, прання та впливів навколишнього середовища. Найбільш практичною вважається тканина на основі 100% поліестеру. Одяг з неї може витримати близько 50 прань у машинці без зміни світловідбиваючого ефекту. Крім того, тканина залишається видимою і під час сильного снігу чи туману. Тому її часто використовують в екіпіруванні в екстремальних видах спорту.
В України вже 7 років популяризацією одягу зі світловідбиваючими елементами займається бренд ROUSSIN. А останні 2 роки команда бренду за підтримки Українського культурного фонду реалізує освітню програму серед школярів та змінює культуру сприйняття рефлективу серед молоді у регіонах. Їх проєкт SAFE FASHION – #безсекундижиття сприяє вихованню свідомого ставлення до безпеки на дорогах, а як результат – зменшує кількість ДТП за участю пішоходів у 6,5 разів (людина в одязі зі світловідбиваючими елементами стає помітною на відстані 100-130 метрів замість звичних 25-30).
Цьогоріч команда виготовила 2500 світловідбивних рюкзаків та на початку навчального року безкоштовно забезпечила ними дітей середнього шкільного віку міста Павлоград, що знаходиться на перетині двох автомагістралей міжнародного та державного значення. Крім того, у вересні для учнів 18 шкіл бренд ROUSSIN провів виховну роботу та презентував власний фільм, в якому автоспортсмени тестують варіації аварійного гальмування та видимість рефлективного та світловідбиваючого одягу на дорогах.
Для масового використання рефлектив у вигляді тканини, плівки, пряжі чи декоративного оздоблення можна придбати у звичайних магазинах рукоділля. Це означає, що людина самостійно може декорувати свій одяг чи аксесуари, а як результат – попіклуватися про власну безпеку. Адже з огляду на характеристики світловідбиваючих матеріалів, використання рефлективу у повсякденному житті – це простий і недорогий спосіб уберегти себе, дітей, дорослих, літніх людей, спортсменів і навіть домашніх тварин від ризиків дорожньо-транспортної пригоди.