Перемога Kalush Orchestra на Євробаченні наробила галасу не лише в медійному полі, а й у модній сфері. Яскраві образи музикантів з етнічними мотивами та фірмовою рожевою панамкою Олега Псюка запам’яталися всім глядачам та учасникам шоу.
Рожева панамка стала символом перемоги України на Євробаченні — її додали собі на аватарки в соцмережах Київстар, Укрзалізниця, Rozetka, Книгарня Є, Сушия та багато інших бізнесів у знак підтримки реперів. Укрпошта навіть обіцяє випустити марку, присвячену перемозі гурту. Панама Олега Псюка навіть має свій жартівливий аккаунт у твіттері.
Мас-маркет поспіхом додає до свого асортименту трендовий аксесуар сезону, а модні медіа шукають схожий головний убір у брендових колекціях. Та хто ж створив ту саму, оригінальну панаму для Kalush Orchestra, яка пройшла шлях від Нацвідбору до кліпу на Stefania та перемоги на Євробаченні?
Shkoura: одяг із гонором
Оригінальну вовняну панамку для виступу на Євробаченні створили Shkoura. Це молодий український бренд, який створює самобутній одяг із гірським характером та етнічними мотивами. У виробів цього бренду немає аналогів чи двох ідентичних речей — кожна є унікальною.
Вироби Shkoura створюються високо в горах на ткацьких верстатах зразка 18 століття. Овечу шерсть вручну стрижуть, прядуть, а потім тчуть із неї полотно, яке згодом граблюють, вивалюють у гірській річці та сушать на відкритому повітрі. Така близькість до природних процесів надає речам унікальності — фінальний продукт завжди відрізняється за формою, розміром та вагою. А найголовніше — за характером. До того ж у процесі виробництва немає жодного процесу, який би шкодив планеті. Жодної електрики чи вуглецевого сліду — лише натуральна вовна, творчість, традиції та ручна праця.
Бренд прославився насамперед завдяки своїм пальтам. Створення такого виробу може займати понад місяць, адже екологічно чисті процеси, побудовані за традиційними моделями вимагають багато зусиль та ручної праці. Кожна річ має персональний паспорт, у якому є інформація про одяг, догляд за ним та навіть температура річки, у якій він формувався.
«Ідея бренду з’явилась 10 років тому в Карпатах. Це був неймовірний період мого життя, саме тоді я познайомилась із дивовижною культурою ткацтва й надихнулась її красою. У мене з’явилося бажання створити в цій техніці щось особливе», — розповідає дизайнерка та автор усіх виробів бренду Олеся Заїка.
Shkoura пропагує собою відповідальне та вдумливе споживання. Це не той одяг, який сьогодні в тренді, а завтра — ні. Це речі з історією, несхожі на своїх попередників і наступників. Вони повертають людей до чогось архаїчного та глибинного, а від того — справжнього. Адже не так часто трапляються речі, на які так глибоко впливає природа.
Засновниця бренду Марина Єгонська каже, що речі від Shkoura обирають для себе творчі бунтарі, яким тісно в шаблонах суспільства. Kalush Orchestra здивували усю Європу поєднанням хуліганського репу, етнічних мотивів та ніжної історії любові до матері, яка водночас стала одним із музичних символів війни в Україні. Окрім того, гурт навіть попри загрозу дискваліфікації прокричав на весь світ про ту страшну реальність, яка відбувається нині на Азовсталі. Справжній бунт проти кон’юктури конкурсу.
Звісно ж, стильний символ цієї медійної перемоги — найбажаніша нині річ у гардеробі усієї Європи. Kalush запустили свій мерч — бавовняні рожеві панамки на жаркий сезон. Панама від Shkoura — тепліший варіант, який стане яскравою родзинкою в осінніх та зимових образах. Бренд зізнається, що ледве встигає робити нові панами. Та замовити аутентичний аксесуар ще можна на сайті бренду, який доставляє свої вироби по всьому світу.