Последнее приобретение Louis Vuitton - огромный бриллиант, которому 2 миллиарда лет
Post

Последнее приобретение Louis Vuitton - огромный бриллиант, которому 2 миллиарда лет

Fashion
World
05.11.2020

Купив в начале 2020 года второй по величине алмаз в мире под названием Sewelô, бренд Louis Vuitton пополнил свою казну еще одним впечатляющим драгоценным камнем. Роскошный дом в партнерстве с HB Antwerp и Lucara Diamond Corp. объявил о приобретении камня Сетхунья (Sethunya), крупного бриллианта весом 549 карат, обнаруженного на руднике Karowe в Ботсване.

Даже для неподготовленного глаза Сетхунья, что означает «цветок» на языке южных народов Африки, настоящий предмет восхищения. Его грубая форма противоречит потрясающе чистому белому материалу, идеально подходящему для огранки. Louis Vuitton планирует предлагать для огранки алмазы на заказ клиентам, которые ищут эксклюзивные творения. Возраст Сетуньи оценивают от 1 до 2 миллиардов лет.

Теги: Louis Vuitton

New From Other Categories

World
Nude Project honors Brazil’s artistic spirit in new campaign...
20.02.2025
Spanish streetwear giant Nude Project has joined forces with Brazilian football icon Ronaldinho for its latest campaign, celebrating Brazil’s artistic...
World
Kylie Cosmetics launches fresh and floral "Cosmic 2.0" fragr...
20.02.2025
Kylie Cosmetics is set to release its latest fragrance, "Cosmic 2.0," a fresh and floral twist on the brand’s debut...
World
"Brutal" by Pigmentarium: A Scent Inspired by Brutalist Desi...
20.02.2025
Czech perfume house Pigmentarium has introduced a bold new fragrance, "Brutal," inspired by the Brutalist architecture movement of the 1970s...
World
Hanni, Haerin, Minji, Danielle, and Hyein Usher in a Fresh e...
20.02.2025
The members of NewJeans — Hanni, Haerin, Minji, Danielle, and Hyein — are making waves once again, this time as...
Ukraine
"LITKOVSKA SS25: A Cinematic Journey Through Hong Kong, Wher...
20.02.2025
The new LITKOVSKA SS25 campaign, filmed in Hong Kong, balances tradition, modernity, harmony, and strength. The big city, where cultures...
World
Stella McCartney SS25 blends sustainability with ai-generate...
19.02.2025
Stella McCartney’s Spring/Summer 2025 campaign, “Save What You Love,” merges fashion with a powerful environmental message. Featuring Myha’la, Alex Consani,...