Тюремные наколки, матерные лозунги и герб Украины: показ новой коллекции Vetements весна-лето 2019
Post

Тюремные наколки, матерные лозунги и герб Украины: показ новой коллекции Vetements весна-лето 2019

Fashion
World
02.07.2018

Для создания коллекции, о которой напишут все модные издания мира, дизайнер бренда Vetements Демне Гвасалия вдохновлялся детскими воспоминаниями из трагических событий 1992 года, в политическом конфликте Грузии и Абхазии. Вместо профессиональных моделей, на подиуме приняли участие в показе представители прогрессивной молодежи Грузии.

Особенностью коллекции стали зашифрованные коды на элементах коллекции, прочесть которые возможно с помощью специального приложения, где каждая вещь будет рассказывать о геноциде грузинской нации на страницах Википедии.

Помимо смелых матерных лозунгов, телесных гольфов с элементами тюремных наколок — дизайнер не обходит стороной упоминание стран, принимающих участие в военных конфликтах современности, среди которых нашлось место и Украине.

New From Other Categories

World
Nude Project honors Brazil’s artistic spirit in new campaign...
20.02.2025
Spanish streetwear giant Nude Project has joined forces with Brazilian football icon Ronaldinho for its latest campaign, celebrating Brazil’s artistic...
World
Kylie Cosmetics launches fresh and floral "Cosmic 2.0" fragr...
20.02.2025
Kylie Cosmetics is set to release its latest fragrance, "Cosmic 2.0," a fresh and floral twist on the brand’s debut...
World
"Brutal" by Pigmentarium: A Scent Inspired by Brutalist Desi...
20.02.2025
Czech perfume house Pigmentarium has introduced a bold new fragrance, "Brutal," inspired by the Brutalist architecture movement of the 1970s...
World
Hanni, Haerin, Minji, Danielle, and Hyein Usher in a Fresh e...
20.02.2025
The members of NewJeans — Hanni, Haerin, Minji, Danielle, and Hyein — are making waves once again, this time as...
Ukraine
"LITKOVSKA SS25: A Cinematic Journey Through Hong Kong, Wher...
20.02.2025
The new LITKOVSKA SS25 campaign, filmed in Hong Kong, balances tradition, modernity, harmony, and strength. The big city, where cultures...
World
Stella McCartney SS25 blends sustainability with ai-generate...
19.02.2025
Stella McCartney’s Spring/Summer 2025 campaign, “Save What You Love,” merges fashion with a powerful environmental message. Featuring Myha’la, Alex Consani,...