Сьогодні, у День Вишиванки, головну героїню свята можна побачити скрізь. Проте останніми роками цей елемент українського одягу все частіше можна зустріти на українцях у будь-який день. Вишиванка під діловий костюм, весільна сукня-вишиванка та навіть кеди-вишиванки – стають новою нормою. Сьогодні ми спілкуємось з людиною, яка пішла далі у своєму захопленні українською національною символікою, якою просякнута вся айдентика бренду VODA UA. Едуард Лозовський, генеральний індустріальний комерційний менеджер у сфері громадського харчування компанії «Астрея», яка виробляє джерельну мінеральну воду VODA UA , розповідає про славетну подорож вишиванки модними подіумами.
Едуард Лозовський:
«На перший погляд, використання українських етнічних елементів для брендингу карпатської мінеральної води виглядає максимально органічно. І так би й було для будь-якого іншого бренду. Проте VODA UA – це fashion-бренд. В ньому всі елементи – дизайнерська пляшка, бездоганна якість води та лаконічний естетичний брендинг – мали створювати справжній витвір мистецтва.
Тому – обережно, спойлер! – ця історія має значно глибше коріння. Воно сягає сонячної Куби, звідти тягнеться вглиб років – крізь The New York Times аж до Жана Поля Готьє. Власне, з пана Готьє й почалася модна хода вишиванки світовими подіумами. Невдовзі після помаранчевої революції 2005 року французький дизайнер відвідав Київ і так надихнувся українським духом свободи, що створив «українську колекцію». Можна було б довго сперечатися, чи справді вона українська, якби пан Готьє не назвав подіум Києвом, сектори, на які була поділена зала – Львовом, Харковом, Житомиром тощо, а моделі суконь – «Буковиною» та «Кримом». Редакторка «Vogue» Анна Вінтур підкреслила, що «це найкраще, що коли-небудь робив Жан-Поль» – і колесо історії моди почало обертатись навколо української національної естетики.
Вже за кілька років Джон Гальяно, директор модного дому «Dior» створює етноколекцію з українською вишивкою, яку критики охрестили «Заморожені українські наречені». А вже наступного року арт-директор Gucci, Фріда Джанніні створила колекцію з гуцульською вишивкою.
Далі були покази в Парижі та Нью-Йорку, присвячені українським амазонкам. Світ був готовий до того, що трендом літа 2016 року «The New York Times» назвав українську вишиванку.
Це повертає нас до точки відліку нашої історії. Коли ми думали над айдентикою для бренду VODA UA, весь світ обговорював нову колекцію модельного будинку «Valentino», яку Марія Грація Кьюрі та П‘єрпаоло Піччолі презентували в кубінській Гавані. Її унікальністю стало поєднання відомих силуетів бренду з традиційним українськимодягом. Так до айдентики нашого бренду увійшла вишиванка – модна, сучасна, смілива, неповторна й пізнавана – як наша природна джерельна мінеральна вода. До речі, це перша у світі мінеральна вода у вишиванці».
Автор: Орися Миколаєнко