Підтримка економіки країни, створення нових робочих місць та ще більше українськомовного контенту. Саме в цьому бачить свою місію інфлюенсер, ресторатор та продюсер гурту TVORCHI Петро Заставний. В інтерв’ю OREST він розповідає, які зі сфер його діяльності стали особливо потрібні під час війни, а які не приносять ніякого доходу, про подкаст та сеанси з психологом.
Багато хто під час війни залишився без роботи чи змінив професію. Якісь із твоїх сфер діяльності стали неактуальні чи навпаки, ще більш потрібні?
Блогінг як метод заробітку грошей і продажу реклами відійшов на другий план, тому що всі свідомі лідери думок почали займатися просвітницькою діяльністю, розповідати про війну, особливо в перші місяці. Лише зараз повертаються рекламні контракти й зазвичай від маленьких рекламодавців, тому блогінг як бізнес постраждав найбільше. Раніше я співпрацював з великими та міжнародними брендами, але вони поставили на паузу свої маркетингові бюджети.
Якщо говорити про TVORCHI, то хлопці себе класно показали. Джеффрі в перші дні пішов плести сітки, Андрій навіть ходив шукати групи диверсантів по Тернополю. А потім це змотивувало їх створювати треки, у них багато нового матеріалу. Якщо ділити розвиток гурту на комерційну складову і творчу, то у творчій сильний зріст, а в комерційній — стагнація, все дуже сумно. Ми працюємо лише на благодійних концертах, їздимо по Європі, а комерційні замовлення морально важко брати.
Ресторанний бізнес почуває себе непогано. В Тернополі опинилося багато переселенців, їм дуже подобається «Сім’я ресторанів Файного міста». Стараємося подолати проблеми з постачанням, ціноутворенням, бо ціни сильно зростають, але ситуація з ресторанним бізнесом доволі непогана.
Де ти зараз відчуваєш себе найбільш потрібним?
Найбільш потрібним я себе відчуваю в розвитку всього українського. Хочу показувати, що класно говорити українською, при цьому теж можна бути популярним, комерційно успішним і прикладом для наслідування.
Мій подкаст «ФОП 3-ї групи» — також історія про те, що можна бути популярним, розвиваючи українськомовний Youtube. Це абсолютно не комерційний проєкт, більше для душі. Але зараз він має особливий попит в аудиторії. У мене є відео з психологом, я говорив про війну, людям це дуже резонує.
Також відчуваю себе потрібним у розвитку та підтримці бізнесу. Ми вже максимально відновили робочі місця, які були до війни, і стараємося створювати нові.
У суспільстві великий попит на українськомовний контент через відмову від російського. Як це впливатиме на різні сфери?
Буде чималий запит на українськомовний контент, ми вже це бачимо. Але з іншого боку люди знову повертаються до російських блогерів, музики. Особливо молодь, яка в більшості своїй ще не має сформованих принципів, а батьки не сильно звертають увагу на те, що споживають їхні діти, на жаль. Бо займаються, можливо, читанням новин.
Де раніше була культура кенселингу, коли всі блогери спеціально переходили на російську, щоб збільшити аудиторію?
Під час війни ти створив сайт THEY LOVE WAR, де збираєш докази про зірок-зрадників. Був хтось, хто найбільше розчарував, адже там чимало українців?
Найбільше розчарувало покоління інфлюенсерів, вони асоціювались із прогресивною демократичною молоддю, яка несе за собою зміни. Наприклад, комедійне шоу «ЧБД». А в результаті це ж лише проєкт продержавного російського каналу. Що від них можна було очікувати?
У випусках свого подкасту «ФОП 3-ї групи» ти розповідав, що займався з психотерапевтом. Під час війни багато хто звертався за кризовими консультаціями, а як твій емоційний стан зараз та останні два місяці?
Якраз через те, що я займався з психологом, у мене був хороший стан. Круто, коли ти можеш сам контролювати якісь проблемні моменти, а не вони тебе. Спершу дав собі тиждень-два прокрастинувати, читати новини, працювати, але менше, ніж зазвичай. Бо для мене робота — це також рятувальне коло, щоб не впасти в депресію. Раз в тиждень-два психолог повинен бути обов’язково, він допомагає в складних ситуаціях, розуміти себе та свої емоції.
Що дає сили працювати та допомагати під час війни?
Адекватне розуміння того, що в основі стоїть економіка, і держава з сильною економікою завжди переможе. Саме тому стараюся працювати, особливо коли думаю, може, сьогодні-завтра нічого не робити, може не потрібно вкладати гроші в ремонт. Але ні, потрібно. Смерті безневинних та дітей від рук орків дуже тригерять, вмикають злість, яку я перенаправляю в інше русло, в роботу.
У чому ти бачиш свою головну місію зараз як бізнесмена і просто людини?
Моя місія — працювати над відновленням економіки, просвітлювати людей, розповсюджувати контент українською, робити мову ще більш популярною, відновлювати українську культуру. І дуже хочеться якнайшвидше зупинити смерті людей, бо це найважче.